Airsoft forum
http://airsoftforum.cz/

mosfet s brzdou
http://airsoftforum.cz/viewtopic.php?f=241&t=10857
Stránka 1 z 1

Autor:  Jeff [ 03 čer 2011, 17:23 ]
Předmět příspěvku:  mosfet s brzdou

jsem se nedavno rozhodl, ze si udelam mosfet s brzdou, postupoval jsem podle schematu co navrhl Kodyak:
Obrázek


kdyz jsem zkousel, jak se toci motorek (china se slabymy magnety, celkem novy) naprazdno s lipol 11.1V/1200mAh 20C firefox (plne nabita), tak asi po 5 roztoceni (vse bylo chladne) to pri rozpojeni "luplo" a zacalo samo strilet. N-mosfet je prorazeny mezi drain a source. zapojeni je 100% spravne, tech par roztoceni dobre brzdilo.

Kde muze byt chyba? mohlo to byt tim, ze motor nebyl zatizeny ve zbrani? osobne si myslim, ze by to melo zvladnout

Autor:  WoMec [ 03 čer 2011, 18:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: mosfet s brzdou

Odkud máš to schéma? Nějak se mi nezdá to zapojení P-Mosfetu ... :/

Autor:  Jeff [ 03 čer 2011, 18:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: mosfet s brzdou

jak jsem psal od kodyaka, a zapomnel jsem napsat, ze pri mensi voltazi baterie to vypada, ze funguje. uz jsem udelal nekolik takovychto mosfetu s brzdou, a jedou do ted v pohode, ale nikdy to jeste nebylo pouzite s lipolkou 11.1V

Autor:  WoMec [ 03 čer 2011, 18:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: mosfet s brzdou

tak pokud do provozuješ na 11.1 tak bych možná zkusil zvýšit odpor, kterým nastavuješ pracovní bod N-Mosfetu. Pokud je obvod stavěny na 8.4-9.6V tak je dost možný že při 11.1V je už pracovní bod posunuty daleko do saturace tranzistoru a prostě ho těma proudovýma rázama odpálíš.

Autor:  Jeff [ 03 čer 2011, 18:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: mosfet s brzdou

tento mosfet s brzdou vychazi z mosfetu, kterych jsem postavil nekolik desitek a provozuji se i na lipolkach 11.1V s velikou uspesnosti, takze si nemyslim, ze by to bylo odporem R1, bohuzel nejsem tak zdatny elektrotechniky, abych to rekl s jistotou. Jakou hodnotu odporu R1 by jsi doporucoval? muzu to zkusit

na jinym foru mi poradili, ze by mohl byt problem s malym napetim N-mosfetu ze by se napeti pri brzdeni secetly (30V) , at zkusim IRF1404 (je na 40V), kazdopadne to muzu zkusit, treba jiny typ mosfetu to vyresi

Autor:  WoMec [ 03 čer 2011, 18:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: mosfet s brzdou

tyjo takhle z hlavy ti nedokažu říct jakou hodnotu, to chce na to sednou a rozebrat si ten obvod. Mám teď 5 dní před státnicema takže to nemám čas. ... Pokud to do te doby nevyřešíš tak si na to zkusím sednout a třeba na něco přijdu.

Autor:  buchy [ 04 lis 2012, 20:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: mosfet s brzdou

Pánové ? Mám otázku. Bude tohle fungovat jako aktivní brzda ?

Přílohy:
Poznámka: Mos-fet s brzdou
MOSFETABcircuit_1.jpg
MOSFETABcircuit_1.jpg [ 28.08 KiB | Zobrazeno 30279 krát ]

Autor:  Arcon [ 01 úno 2014, 14:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: mosfet s brzdou

Chcem sa spytat na hodnoty tych odporov lebo je to tazko citatelne a neviem ci R1 je 330k alebo 330R a taktiez na R2 ci je tam R alebo K podla toho ako je znaceny tipujem ze K ale chcel by som to vediet isto. Dakujem

Autor:  Jeff [ 02 úno 2014, 20:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: mosfet s brzdou

to moje schema v prvnim prispevku je stejne nefunkcni, takze nema smysl resit odpory

Autor:  Gizmo_CZ [ 22 bře 2014, 06:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: mosfet s brzdou

Jeffe můžeš mi prosím říci co se u Vás/tebe pokazilo, že začínám slyšet ze všech stran, že tvé výtvory Jefftron nejou v pořádku a mosfety jsou hodě poruchové?

Já mám dokonce bohužel již osobní zkušenost, kdy za poslední dva měsíce mám na stole dvě KO aktivní brzdy od tebe (to jak mi ničehož nic před rokem odešla procesorovka nevyjímaje, ale po výměně mosfetu šlape dodnes).

Jedna brzda začala ničehož nic pořád střílet (proražený mosfet, ale ani po výměně mosfetu za stejný tip mosfet nefunguje) a teď čerstvě další aktivní brzda dokonce zapříčinila EXPLOZI LIPOLKY PŘÍMO VE ZBRANI!!!!

Mosfet je doslova na uhel! Nepsal bych to kdybych věděl, že je to chyba montáže, ale vše fungovalo normálně. Nastříleno cca 1pytel kulí fungl nová M4A1 GP Sentry + silikonová kabeláž (nikde nebyla skříplá!) Jen že vše na Lipol 7,4V. Pak se dala tyčka LIpol 11,1V s 50C :-) zbraň 1 vystřelila pak dávka cca 3s a prásk... dlouhááááá dávka než začal dým jak prase a ještě se za popálení prstů podařilo lipolku (mimochodem fungl nová!) dostat z crane pažby než to blaflo pořádně... Přitom v návodu máš napsáno, že 1,1V lipol zvládne? Já osobně si myslím, že NE.

Na mé nové AimTopce mám také tvou aktivní brzdu. Pro jistotu jsme jí osadil ještě chladičem i když používám jen 7,4V Lipolky a mám jen M120SHS zatím bezproblémová funkčnost.

Chtěl bych slyšet tvůj názor? Popřípadě jsem ochotný ti zaslat spálenou procesorovku, abys třeba zkusil najít chybu (jen sem jí natvrdo ustřihl ze zbraně, tak že zatím do ní nikdo nehrabal a je v origo zbytku zatavené bužírce) napájel na stávající kabely tvoji obyčejný mosfet s přidaným chladičem a zbraň funguje dál. Bohužel záručák nemám, ale na webu máš můj nákup jistě zaznamenaný (je to staré cca 4 měsíce) Martin

Autor:  smoke46 [ 22 bře 2014, 10:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: mosfet s brzdou

tak toto by aj mňa zaujímalo pretože som si chcel práve dnes objednať extreme aktívnu brzdu na Sp150 11.1V lipol

Autor:  Jeff [ 23 bře 2014, 09:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: mosfet s brzdou

nic se nepokazilo, nevim, kde beres informace, ze jsou mosfety hodne poruchove. Kdyz to vezmu z pohledu prijatych reklamaci, tak jsem mel v roce 2013 11 reklamaci na vsechny zarizeni a z toho necela polovina byla prokazatalne zpusobena chybou instalace. V roce 2014 jsem obdrzel 4 reklamace, z toho 3 byly chybou instalace. Vzhledem k prodanym kusum je chybovost pod 1% prodanych kusu. Kazdy vyrobce ma urcite % chybnych zarizeni, ani napr. Apple se tomu nevyhne a vzdy jsou nejvic slyset hlasy nespokojenych lidi nez mnohem vetsi procento tech spokojenych. Sam jsem si delal maly prozkum mezi technikama zde na foru a jsou s Jefftron zarizenimi spokojeni.


Diskuze kolem tohoto problemu se znicenou baterii je bohuzel s facebooku jiz odstranena. Nicmene vubec nemusel byt zpusobeny aktivni brzdou, ale napriklad prorazenim vinutim motoru, spatne vyrobenou baterii ci nejakym zkratem. Kdyz se prorazi mosfet, zacne coudit a zbran sama strili, tak se nezvysuje proud obvodem, takze to ani nemuze ublizit baterii. Proto si myslim, ze problem v tomto pripade nemusel byt v aktivni brzde. Skoda, ze jsi tam nemel pojistku, ktera by baterii zachranila. Jen tak zbuhdarma se tam nedavaji a toto riziko odstanenim pojistky pak prenasis na sebe!

Muzes mi dat dukaz, proc jsi si 100% jisty, ze zniceni te lipol zpusobila pouze aktivni brzda? Ja si totiz nedokazu predstavit situaci, jak by to mohlo byt jenom timto zarizenim zapricineno.

Je potreba si uvedomit. ze airsoftovy zbrane nejsou uzavreny system, staci spatne seriziny pritlak motoru, nevhodne zvolene dily v mechu, drhnouci pist a hned je proud obvodem daleko vyssi nez by spravne mel byt a mosfet/brzda se znici. Staci procist moje mereni zbrani, proudy se tam na stejnych pruzinach kolikrat znacne lisi: viewtopic.php?f=64&t=15180

aktivni brzda naprosto bezproblemu snese 11.1V, sam ji pouzivam v mp5k + ji na tom testoval kazdy tester prototypu (viz recenze na konci stranky): http://www.jefftron.cz/Aktivni-brzda/Aktivni-brzda.html

Na zarizeni poskytuji zaruku 2 roky, takze mas pravo to reklamovat. procesorovku i ty aktivni brzdy me posli, kouknu na to.

navic pracuji na vylepseni zarizeni, aby se jejich spolehlivost jeste zvysila, prototypove zarizeni jsem tento tyden poslal na testy.

Autor:  Gizmo_CZ [ 23 bře 2014, 22:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: mosfet s brzdou

Gizmo_CZ píše:
(to jak mi ničehož nic před rokem odešla procesorovka nevyjímaje, ale po výměně mosfetu šlape dodnes).

proč bych ti jí tedy zasílal? s opravou jsi mi pomohl sám - radoou ohledně dílů.

Gizmo_CZ píše:
Jedna brzda začala ničehož nic pořád střílet (proražený mosfet, ale ani po výměně mosfetu za stejný tip mosfet nefunguje)
můj "neoprávněný zásah" do zařízení při pokusu o opravu (výměnu mosfetu za stejný) tedy bez reklamace... tak že opět proč zasílat...

Gizmo_CZ píše:
a teď čerstvě další aktivní brzda dokonce zapříčinila EXPLOZI LIPOLKY PŘÍMO VE ZBRANI!!!
zbraň jsk jsme psal fungovala před vložením 11,1V lipolky naprosto v pohodě. Po "nehodě" zbraň naprosto v pořádku. Pouze se vyměnil zhořelý mosfet za druhý obyčejný (také tvůj + dán hliníkový chladič) a zbraň jede naprosto v pohodě. Lipolka zaslána na reklamaci...[/quote] Jak píšu zbraň funguje dál. Co se stalo nevím, ale že by byla KO lipolka? Pokud by tam byl zkrat, tak by snad po zapojení nastala ihned nějaká reakce a né až po těch výstřelech.. nevím.

Gizmo_CZ píše:
Přitom v návodu máš napsáno, že 11,1V lipol zvládne? Já osobně si myslím, že NE.


1 případ - procesorovka odešla při použití 11,1V lipolky s 7,4V fungovala dlouho bezproblémů...
2 případ - opět co vím při použití 11,1V lipolky...
3 případ - kolega z týmu - zase 11,1V lipolka...

To máš 4 případy za cca půl roku na 11,1V lipolce?! Náhoda? Co vím tak při použití 7,4V lipol baterie není problém.

Proto se tě ptám, jestli opravdu 11,1 zvládnou...

tu zhořelou brzdu ti pošlu nikdo do toho nevrtal je tak jak jsme jí vytáhl ze zbraně tak pak napiš pokud tam najdeš co se stalo. tu druhou brzdu tam jsem jak jsme psal měnil již mosfet...

Autor:  Jeff [ 24 bře 2014, 08:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: mosfet s brzdou

je to tvoje volba, zda vyuzijes moznosti reklamovat zarizeni nebo si to opravit sam, ja jsem kazdopadne nikdy neodmital reklamace a snazim se byt co nejvstricnejsi a vyresim reklamaci bez zbytecneho odkladu.

tu zbran se znicenou lipolkou jsem v ruce nemel, jaka byla pricina zniceni je jenom spekulace. jeste me napada, ze motr nemusel mit nejlepsi kontakt mezi uhlikem a komutatorem, takze to tam hodne jiskrilo, coz neni dobre pro zadnou elektorniku ani baterii. zkrat ci jiny problem muze byt az na vedeni k motoru, proto se nic nestane, nez se zmackne spouste.


to jestli aktivni brzda 11.1V lipolku zvladne jsem jiz odpovedel, kazdy zarizeni bylo testovano s 11.1V lipol bez poskozeni. Prodal jsem za 3 roky celkem pres 700kc aktivnich brzd, nemyslis si, ze kdyby s tim byl opravdovy problem, tak by se neozvalo vic lidi? jediny co mohu je vyzvat zdejsi uzivatele, co maji tyto zarizeni, aby se sami vyjadrili, zda to funguje nebo ne.

Autor:  Gizmo_CZ [ 24 bře 2014, 15:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: mosfet s brzdou

Jo jo v šak v pohodě. Narovinu říkám, že mě funguje bezproblémů. Mě jen zarazilo, že byly vždy problémy při použití 11,1V lipolky. Hele tu spálenou procesorovku zasílám jen sem jí natvrdo ustřihl od kabeláže, tak že pokud tam bude něco špatně či nekvalitně zapojeno lehce zjistíš. Určitě sem dej pak foto případného problému kdyby se tam objevil.

Autor:  Jeff [ 24 bře 2014, 17:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: mosfet s brzdou

11.1V lipol ne nejtvrdzi zdroj proudu o nejvyssim napeti co se v airsoftu pouziva, i kdyz to maji mosfety naprosto s prehledem zvladnout, tak nejspis vznikaji takove situace, ktery nemusi vzdy prezit.

Autor:  Jeff [ 26 bře 2014, 17:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: mosfet s brzdou

dostal jsem na posouzeni znicenou aktivni brzdu, pri ktery se znicila i lipolka (viz starsi prispevky).

Zde je muj koment a teto brzde. Na konci meho prispevku jsem nahral fotky.

prvni ceho jsem si vsilnul je poskozeni buzirky ve spodni casti aktivni brzdy, nachazi se tam vykonove casti zarizeni, ktere by mohli zpusobit zkrat skrz kovove telo zbrane. po oddelani buzirky jsem zjistil, ze je deska zlomena v oblasti nozicek mosfetu a diky tomu jsou poskozeny vsechny vykonove cesty aktivni brzdy. Aktivni brzda neni navrzena na prime zapajeni deanT konektoru, kdy zakaznik udelal na minusovem polu cca 2mm mustek pouze z cinu. Souctem vsech techto veci se zvysil odpor kabelaze.
Kolem vyvodu nozicek mosfetu byly nejake cerne necistoty, nejspis to zpusobyl zbytek tavidla, ktery se hodne ohral behem destrukce mosfetu, tomu neprisuzuji zadny vyznam.

Z fotek je jasne videt, ze mosfet je skrz na skrz prohorely a popraskany, to muze zpusobit pouze extremny proud, ktery jim proteka. To podporuji i kontakty deanT konektoru, ktery jsou take opaleny. Nejvetsi pravdepodobnost tohoto jevu je zkrat na kabelazi mezi plusem a minusem v oblasti mezi aktivni brzdou a motorem. Po vymene tohoto spaleneho mosfetu jsem vyzkousel funkcnost aktivni brzdy a ta je naprosto v poradku, tj. bezproblemu funguje i brzeni motoru i s 11.1V lipol baterii (nizke proudove zatizeni).

Z toho jasne vyplyva, ze znicenim aktivni brzdy zpusobil externi problem, proto nelze reklamaci uznat. Bohuzel neni mozna ani oprava diky znicene desce.

Přílohy:
Poznámka: odchlipnuta med od desky
P3260842.JPG
P3260842.JPG [ 133.85 KiB | Zobrazeno 28227 krát ]
Poznámka: odchlipnuta med s vyvodem od desky
P3260841.JPG
P3260841.JPG [ 121.44 KiB | Zobrazeno 28227 krát ]
Poznámka: necistoty mezi vyvody (mozna zpusobeno behem destrukce brzdy)
P3260837.JPG
P3260837.JPG [ 162.76 KiB | Zobrazeno 28227 krát ]
Poznámka: necistoty mezi vyvody (mozna zpusobeno behem destrukce brzdy)
P3260836.JPG
P3260836.JPG [ 118.9 KiB | Zobrazeno 28227 krát ]
Poznámka: spoj s 2mm cinu
P3260833.JPG
P3260833.JPG [ 90.58 KiB | Zobrazeno 28227 krát ]
Poznámka: zlomena deska je pres celou sirku
P3260831.JPG
P3260831.JPG [ 85.51 KiB | Zobrazeno 28227 krát ]
Poznámka: zlomena deska
P3260830.JPG
P3260830.JPG [ 98.71 KiB | Zobrazeno 28227 krát ]
Poznámka: sipky ukazuji na mechanicke poskozeni buzirky
P3260826.JPG
P3260826.JPG [ 120.7 KiB | Zobrazeno 28227 krát ]
Poznámka: celkovy pohled
P3260824.JPG
P3260824.JPG [ 122.59 KiB | Zobrazeno 28227 krát ]

Autor:  Gizmo_CZ [ 26 bře 2014, 19:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: mosfet s brzdou

Proto jsem do toho nehrabal a jen to ustřihl natvrdo ze zbraně a tak jak to bylo zaslal. Jeffe děkuji za čas při rozborce i nabídku na slevu příštího nákupu. To protržení bužírky zespod si myslím mělo za následek určitě to spálení a teplo s toho vzešlé - nehledě na to, že mosfet se nacházel(byl umístněn v šachtě umělohmotné crane pažby a v trnu byla 11.1 tyčka lipolka. No Ohnutí toho tišťáku jsem si popravdě vůbec nevšiml, ale i to by mohlo být tím poblémem... Jestli kolega při vyměně baterie ohl desku tak pak se ani není čemu divit. Co se týče napájení T konektoru (moje práce samozřejmě :-( ) nikdy jsem s tím problém neměl... Ono nikdo taky nepoužil takovou vraždu lipolku s 50C :-) Nevím zda je tedy horší mít 2 spoje kde jsou přechodové proudy (deska-kabel-T konektor) nebo jeden spoj přímo T konektor na PCB desku...

Moc díky za tvůj čas a nechyť se daří. Martin

Autor:  Jeff [ 26 bře 2014, 20:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: mosfet s brzdou

mechanicky je prodrena izolace jak jsou zde na fotce sipky: download/file.php?id=8901&mode=view
ten zbytek buzirky je zniceny po prehrati mosfetu.

ja jsem psal uz predtim presnou pricinu zvyseneho proudu nezjistim, nicmene to ze tam byl je vice nez jasne.

navic je irelevantni, ze lipolka ma 50C, skorela by jakakoliv baterie pri takovym zkratu, jelikoz to nebylo jisteny pojistkou.

deanT ale nebyl primo napajeny na desku, ale neprimo pres cin a ten ma o hodne vyssi odpor nez met. V tomto pripade by kratka propojka s kabelem byla lepsi.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/