Airsoft forum http://airsoftforum.cz/ |
|
Upgrade Airsoftových pistolí nejen pro IPSC http://airsoftforum.cz/viewtopic.php?f=314&t=14441 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Severan [ 24 črc 2012, 14:53 ] |
Předmět příspěvku: | Upgrade Airsoftových pistolí nejen pro IPSC |
Tokyo Marui Hi-Capa. Zbraň, která poskytuje asi nejširší možnosti upgrade. Jde také asi o jednu z nejvíce kopírovaných airsoftových pistoli ostatními firmami. Díky tomu řada dílů může být zaměnitelná s výrobky jiných firem (WE, KJW a pravděpodobně i čínskými klony). Po zakoupení zbraně získáme pistoli, zásobník, rail + pomůcku k jeho instalaci, pár testovacích kuliček, terč, manuál, plastovou zarážku pro zásobník. Nejprve k samotné Hi-Capě. Jde o kopii 2011 (nejznámějším výrobcem této zbraně je STI a SVI, jejich produkty pak používá ke stavbám i přestavbám řada puškařů z celého světa). Od skutečné předlohy se liší drobnými odchylkami. Grip je plastový jako u skutečné zbraně (nemá reálný povrch, ale to lze napravit, ještě se zmíníme o jeho úpravě), potom chybí dva šrouby na spodní pažbě a šrouby na lučíku jsou znázorněny v plastu. Spoušť je plastová jako u skutečné zbraně (chybí ale doraz spouště, i tam je místo pro úpravu). Rám zbraně a funkční části včetně blowbecku jsou ze slitiny zinku. Závěr je pak z plastu. Hledí stavitelné. Hlaveň mosaz 6,04 mm. Takže máme vcelku dobrý základ pro další úpravy. Tato zbraň je po vytažení z krabice již v základu velice přesná a v rukou průměrného střelce (na 5-6 m je schopná soustřelů do 2 cm – i menší). Ale poskytuje malý výkon. Při použití plynu Predator 134a, který je pro tuto zbraň určen a střele 0,2 g získáte rychlost něco přes 220 FPS s energií kolem 0,5 J. Mnohdy je pro lepší výsledky bez jakývkoliv úprav používán GreenGas, ale takto dojde po nějakém čase k poškození zbraně. Pokud provozujeme zbraň s původním plynem a jen lehce upravenou, poskytne nám radost po dlouhou dobu, sám mám ověřeno, že po 70.000 výstřelech byla nadále plně funkční, bez závad, jen se zvětšily vůle. Ale to je běžný jev i u skutečných zbraní. Co lze získat úpravou zbraně? Získáme vyšší rychlost a výkon, vyšší rychlost opakovaní mezi jednotlivými výstřely, možnost používat výkonnější plyny aniž by došlo k poškození zbraně, vzhled reálné předlohy, lepší úchop, nárůst nebo úbytek hmotnosti. Vzhledem k tomu, že je široká škála dílu, je těžké se orientovat v tom, co je potřeba a které vybrat. Upgrade HiCapy může jít až do 2000,- USD za což lze v našich zemích koupit kvalitní zbraň od STI. Takže je na zvážení, jak daleko chcete zajít. To, že nakonec získáte kvalitní zbraň nemusí znamenat, že dosáhneme kvalitních výsledků. Tam je potřeba zapracovat na sobě. Upgrade můžeme rozdělit na několik skupin: 1. Výkon 2. Přesnost 3. Spolehlivost upgrade 4. Zrychlení cyklu 5. Vzhledové doplňky 6. Ostatní doplňky - IPSC 1. Výkon Toky Marui HiCapa není s původním plynem kdoví jak výkonná, 220 Fps není oslnivý výsledek. Co s tím můžeme udělat? Zleva doprava: PDI 6,01 mm – Ratech 6,01 mm Hlaveň (Barrel Iner) Asi první co se nabízí je výměna hlavně, tam je největší prostor pro získání výkonu. Nejvhodnějším kandidátem jsou přesné hlavně PDI 6,01 mm s tolerancí +/- 0,002 mm vyráběné kováním za studena. K dostání jsou v několika běžně dostupných délkách, v provedení ocel i nerez. Pokud budeme chtít šetřit, tak nám nezbude nic jiného než si vzít hlaveň od jiného výrobce s podobnými parametry. Tam už ovšem musíme počítat s mírně horší kvalitou, co se týče přesnosti. Za zmínku stojí hlavně od firmy RATECH v ráži 6,01 mm. Nejsou ještě prověřené časem, ale vzhledem k ceně 18 USD jde o cenově zajímavý výrobek. Na hlavni jsou již nachystané drážky pro vymezovací kroužky, tak aby hlaveň byla přesně vymezena ve vnější hlavni. Novinkou mezi hlavněmi je hlaveň od fa PDI v ráži 6,00 mm. Hned v těsném závěsu hlaveň s touto ráží vydala i firma Nine Ball. Zde by mohl být opět zisk několika FPS navíc, otázkou je přesnost těchto hlavní. Můžete se těšit, v brzké době vás budeme informovat, jak se těmto hlavním vedlo v testech. Hop Up guma (Hop Up Rubber) Další prostor se nám nabízí při výměně HoUp gumy. Zde je asi jediným vhodným kandidátem HopUp guma od Nine Ball fialová. Poskytne pár FPS na víc oproti ostatním. Její design zajišťuje nejtěsnější spojení s tryskou a minimální ztráty. Video: http://uncompany%20nine%20ball%20hop%20up Zleva do prava: Píst s vratnou pružinou trysky Shooters Design – Píst s pružinou ventilu Nine Ball nebo 5KU. Píst (piston Head) Výměnou pístu získáme další Fps navíc a při správné instalaci i větší zpětný ráz, ten je také ovlivněn vahou závěru, vratnou pružinou a blowbeckovou jednotkou, zda je v plné váze nebo odtučněná. Nové písty jsou opatřeny O-kroužkem který slouží jako těsnění, v tomto směru se vám naskytne další možnost, jak ještě zlepšit upgrade, ale o tom v kapitole o Ladění. Je mnoho výrobců, kteří vyrábějí písty. Mezi nejčastěji a nejvíce oblíbené patří píst od Shooters Design, zde chybu při jeho zakoupení určitě neuděláte. Je vhodný pro vysoké tlaky, zelené plyny a vyšší (RedGas a CO2). Osobně ho používám i pro 134a a chodí bezchybně, mám s ním lepší zkušenosti než s protitlakým pístem od Nine Ball (nepodařilo se mně s ním nikdy dosáhnout těsných soustřelů, ale mohlo to být nastavením), ten je určen především pro nízké tlaky (134a a GreenGas). V přední části je opatřen otvory, kdy proudící plyn zajistí lepší utěsnění. Pokud po něm toužíte a nechcete investovat velké peníze, jeho kopie se dá pořídit za pár USD od firmy 5KU. Součásti ventilu je i pružina pro přepouštěcí ventil. Je tvrdší než ta, která je v původní zbrani. Její použití nedoporučuji, neboť se zvýší spotřeba plynu bez nějakého užitku. Jen při určitých nastaveních může zlepšit funkci. Vhodným kandidátem bude i píst od Airsoft Surgeonu, který lze zakoupit v setu s tryskou a setem vratné a bicí 140 % pružiny (ty mají větší sílu než často používané 150 % Guardery). Zleva - doprava - dolů 1) Element Firefly Rocket Vale for TM M1911 2) Jeho závada po několika stovkách výstřelů s plynem 134a 3) Action power Up Rocket valve 4) AIP set 5) .C.C. Power Up Cylinder Bulb for Marui M1911A1. Přepouštěcí ventil (Rocket Valve, Cylinder Bulb) Zde lze získat také pár FPS na víc, za cenu větší spotřeby plynu. Variantou je možnost pořídit některý z ventilů, který je na trhu a nebo provést úpravu stávajícího. Pokud budeme pořizovat nový, tak doporučuji se vyhnout těmto ventilům. První z nich je od firmy Element (obr. 1. a 2.) je poddimenzovaný a po několika stovkách ran dojde k jeho poškození, konkrétně dojde odlomení příruby, přestane těsnit a může se vám stát, že zůstane zaražen v trysce a nebude docházet k výstřelu, pouze přebití. Další z nich je od firmy Action nebo 5KU a podobné (obr. 3.). Neduhem těchto ventilů je nedostatečná těsnost, to se odráží na slabším zpětném rázu a jsou větší úniky plynu. Je to způsobeno tím, že příruba nemá po odvodu drážku, která lépe těsní. Viz. originální ventil. Nejvíce se osvědčil ventil od Japonské firmy C.C. (obr. 5.) Mám ho ve dvou zbraních. Jeho funkce je dokonalá, výborně těsní, dává větší množství plynu, dávkování plynu je stejnorodé. Další možností je pořídit trysku s ventilem od firmy AIP (viz. Obr. 4.). Je prověřen a plní svůj úkol na jedničku. Vzhledem k ceně máte ventil i s novou tryskou. No a poslední možnost se nám naskýtá v úpravě stávajícího ventilu. Po odbroušení dvou nožiček, případně zvětšení otvoru, získáme možnost větší dávky plynu, která poteče do hlavně. Tato úprava nestojí nic. 6) Guarder High Performance 7) Guarder High Output Valve KM High Flow Valve. Ventil zásobníku (Valve) Zde je prostor pro získání dalších Fps za cenu vyšší spotřeby plynu. Je celá řada ventilů a celá řada výrobců. Do současné doby jsem se setkal se dvěma typy ventilů. Jeden se rozebírá sejmutím těsnící gumičky na jeho konci, pak lze vyjmout čep (Obr. 6. a 7.) a druhý se rozebírá vyšroubováním čepu. Čep se vyjme směrem ven a druhý konec s gumičkami na protilehlé straně (viz. Obr. 8.) Výhodou tohoto ventilu je vyšší odolnost na vysoké tlaky a možnost nastavit vhodnou výšku ventilu. U prvního hrozí při použití CO2 vystřelení čepů ven ze zásobníku!!! Určitě není také vhodné zaměňovat ventily v zásobnících CO2 za ventily pro GreenGas, ač jsou od stejného výrobce, hrozí vystřelení ventilu! Abych se ale vrátil k volbě ventilu, vzhledem k ceně a funkci je asi nejvhodnějším kandidátem ventil od fa Guarder Hight Output Valve a High Performance (Obr. 6. a 7.). Dalším kandidátem s druhého konce je KM High Flow Valve (Obr. 8.) , tady je však nevýhodou vyšší cena. Vzhledem k tomu, že bude potřeba osadit minimálně 3 zásobníky, tak jde o vyšší investici. Další možností je úprava stávajících ventilů, o tom příště. Zleva doprava: Guarder 150 % – AIP 160 %. Vratná pružina závěru, bicí pružina kladiva (Spring) Výběrem vhodné vratné pružiny můžeme získat opět nějaké Fps navíc. Ovšem s rostoucí silou pružiny poroste i spotřeba plynu. Zde je na zvážení, zda požadovaný výkon stojí za cenu zvýšení spotřeby plynu. Na druhou stranu silnější vratná pružina zajistí větší zpětný ráz při určitém nastavení a zrychlí přebití zbraně. Je to jenom o tom, co požadujeme. Vhodní kandidáti dle nastavení 120 %, 140 % a 160 % AIP, 150 % Guarder a 140 % Airsoft Surgeon. Vratná pružina pro kladivo (Spring Hammer) Opět silnější pružina může zajistit zvýšení rychlosti střely. Na druhou stranu může příznivě ovlivnit čas mezi samotným spouštěním a výstřelem. Kladivo urazí svoji dráhu daleko rychleji. Plynové vyústění (Gas Route) Zde opět můžeme získat nějaké FPS navíc a těsnější spojení mezi zásobníkem a nabíjecí tryskou. Do současné doby byla k vidění Gas Route pouze pro Hi Capu, ale začala se nakonec dělat i pro GLOCKy - takže pro některé radostná zpráva. Video: http://www.youtube.com/watch?v=WI_i37PyAds&feature=results_main&playnext=1&list=PL45A141B1599789A0 I takto může vypadat terč na 5 m, průměr černého středu 2 cm. 6 ran po sobě v rozmezí 0,2 – 0,3 sekundy. Zbraň měla za sebou cca 30.000 výstřelů. TM Hi-Capa 5.1; 120 % AIP vratná pružina; 140 % AIP kladivo pružina; Tanio Koba Twister 6,04 mm; Hop Up guma FireFly extra soft; Plyn Predator 134a; Kule 0,25 g G&G. 2. Přesnost Jak jsem uvedl na začátku, Tokyo Marui HiCapa je přesná již v základu po vybalení z krabice. Tokyo Marui zbraně jsou obecně známé výborně konstruovanými HopUpy. Pro HiCapu je použit systém HopUpu pro odstřelovací pušku VSR. To už o něčem vypovídá. Zleva doprava: Tanio Koba Twister 6,04 mm – First Factory 6,03 mm – PDI 6,01 mm – Ratech 6,01 mm. Hlaveň (Barrel Iner) Instalací hlavně od PDI 6,01 mm spolu s HopUp gumou Nine Ball kromě zvýšení výkonu získáme i konzistentní soustřel. Pokud jsme ovšem ochotni obětovat ztrátu výkonu za cenu ještě větší přesnosti, pak se tu nabízí řada dalších kombinací. Asi nejpřesnější hlaveň, kterou jsem zatím měl v ruce je hlaveň od japonského výrobce ladičských dílů Tanyo Koby. Hlaveň je v ráži 6,04 mm drážkovaná. K čemu to. Drážky zajišťují proudění vzduchu kolem kule, které udá HopUp guma rotaci. Díky tomu nedochází ke kontaktu kule s hlavní, pohybuje se ve vzduchovém tunelu. Když dosáhne střela vrcholu, nedojde jako u běžné hlavně k poklesu střely, ale u této hlavně dojde k náhlému pádu střely. Let střely je po celé dráze plochý. Tyto hlavně vynikají vysokou přesností. Nevýhodou je, že jsou určeny pro maximální výkon 1 J (330 Fps s 0,2 g střelou). Je to dáno zákony, jež se v Japonsku vztahují na zbraně, mezní limit je pro airsoftové zbraně 1 J. Každá 0,1 J navíc znamená několikanásobně zhoršenou přesnost. Dle německých testů v souboji několika hlavní vyhráli hlavně s ráží 6,03 mm, zástupcem byla hlaveň od First Factory, Nine Ball a … Dosahovali výrazně lepších soustřelů než ostatní konkurenti. http://www.airsoftforum.com/board/Barrel-Comparison-PDI-6-t177867.html&pid=18358365 Omezená série Airsoft Surgeon No a poslední variantou, i když dnes už asi nesehnatelnou je set hlavně PDI 6,01 s cela vlastním konstrukčně řešeným Hop Apem od Airsoft Surgeonu, kde se snoubí velký výkon s přesností. Oproti běžným nastavením je zde zisk dalších 30-40 Fps dle testů. Cena tohoto setu byla vcelku závratná, kolem 100 USD. V odkaze je ukázka odladěné zbraně s uvedeným HopUpem. Zbraň vyhotovil a předvádí sám autor, významná ikona IPSC Airsoftu v Ásii Clarence Lai. Video: http://www.youtube.com/watch?v=MktMDTgFXnY&feature=relmfu Zleva doprava: Hop Up guma Fire Fly – Hop Up guma PDI pro TM GBB pistole: HI-CAPA (5.1, 4.3 & EXTREME), Glock (26, 17, 18C), PX4, DETONICS, 1911, MEU & SOCOM. Hop Up guma (Hop Up Rubber) Dalším prvkem, který ovlivní přesnost je Hop Up guma. V současné době je na trhu několik zajímavých Hop Up gum. Některé se prodávají ve více tvrdostech. Čím se odlišují od ostatních? Výstupek, který uděluje střele rotaci je rozdělen malou mezerou. Střela pak dostává rotaci neustále ve stejném místě, nesveze se k některé straně. Mám vyzkoušeny gumy od dvou výrobců a obě fungují nad očekávání. Mohu jen doporučit. Jinak lze použít jakoukoliv gumu určenou pro VSR. Ovšem v některých případech bude nutno provést další úpravy, tak aby byla zajištěna správná funkce nabíjení. Hop Up guma Fire Fly se prodává ve třech tvrdostech: Extra Soft, Soft, a Hard. Jsou určeny pro tyto rychlosti: Extra Soft < 300 fps, Soft 300 – 350 fps, Hard > 350fps. Drobné úpravy Další úprava, která může zlepšit přesnost střelby je vymezení prostoru mezi vnitřní a vnější hlavní O-kroužky nebo jiným způsobem. 3. Spolehlivost Zde se nabízí v případě upgrade řada možností a to vzhledem i k našim finančním možnostem. Zleva doprava: Shooters Design – Airsoft Surgeon – AIP. Tryska (Nozzle Set) Po čem asi časem sáhneme je výměna trysky. Dokud to není nutné, tuto investici bych odsunul, než bude poškozena stávající tryska. Zde lze vybírat mezi tryskami od Guarderu (ta je poněkud volnější a bude potřeba přetěsnit píst). Nebo od Shooters Design (jedna z nejlepších), její součásti je i ventil, který nelze použít, neb někde soudruzi v Ásii udělali chybu a ten po několika výstřelech zůstane zadržen uvnitř trysky a zbraň bude potřeba rozebrat. Takže doporučuji použít ventil stávající. Můžeme také použít trysku od Airsoft Surgeonu a případně zakoupit celý set s tryskou, pístem a pružinami. Získáme tím sladěný set. Naskýtá se možnost použít trysku pro HiCapy od KJW v červené barvě určené pro vysoké tlaky CO2. AIP 120 %. Vratná pružina trysky (Nozzle spring) V některých případech je nutná výměna vratné pružinu trysky. A to tehdy, kdy při těsném usazení pístu nemá stávající pružina sílu vrátit trysku do výchozí polohy a díky tomu nedojde k nabití kuličky do hlavně. Také je výměna nutná, když je cyklus opakování mezi výstřely rychlejší než schopnost pružiny trysku vracet zpět. Naštěstí v současné době toto lze řešit nahrazením stávající pružiny za výkonnější 120 nebo 150 % pružinu. Dodává AIP a SA Production, vynikající pružiny jsou také od Airsoft Surgeon. Ukázka kladiv od PROG4. Kohout (Hammer) Zde není nutná výměna, stávající vám bude sloužit po dlouho dobu, je zde ale možnost, jak dosáhnout reálnějšího vzhledu. Jinak výměna kohoutu je spíše kosmetickou záležitostí. V současné době je k dispozici celá řada kohoutů od různých firem. Osobně vzhledem k ceně doporučuji kohouty od PROG4. Lze také zakoupit kohouty od Airsoft Surgeon, Nine Ball, AIP, PDI, KM a dalších. Nebál bych se ani výrobku od 5KU. Sám vlastním a provozuji dva, po úpravě vypadají lépe než kohouty vyhlášených firem. Součástí kohoutu (hammer) bývá i záchyt kohoutu (sear) a úderník (valve knocker). Sear spring PROG4. Třílisté pero (Sear Spring) Na trhu je k dispozici několik per od různých výrobců v různých tvrdostech, ovlivňuje to tvrdost spouště a dlaňové pojistky. Ukázka závěru Davidson Custom. Závěr (Slide) Mezi významné výměny, jak po strance estetické, tak funkční bude výměna závěru (výměnou závěru získáme delší životnost zbraně při použití silnějších plynů, při správné instalaci a naladění bude zbraň pracovat se všemi dostupnými plyny – 134a, GreenGas, RedGas případně CO2). V současné době je k dispozici řada designů od různých výrobců v různých délkách 4.3 – 5.1 – 6.0 – 7.0. Nejlevnější závěry lze získat od fa Guarder, ale jejich kvalita zpracovaní není zrovna nejlepší, mají mizernou povrchovou úpravu. Skvosty jsou závěry fa Shooters Design, PROG4, Davidson Custom, Prime, PGC, Fire Custom… Za sebe doporučuji PROG4, výborné zpracování, skvělá cena, co se týče sportovních zbraní, najdete tam spoustu předloh. V současné době asi jedny z nejlépe odladěných závěru. Majitel firmy sám aktivně střílí a je otevřený připomínkám střelců z celého světa. Také to je na jeho produktech znát. Vlastním i díly od fa 5KU a až na drobnosti dobrá kvalita, cena bezkonkurenční, ale jen pro zkušené stavitele, jsou občas zapotřebí úpravy. Zleva doprava: hlaveň HiCapa 5.1 PROG4 – Hlaveň pro kompenzátor Shooters Design. Vnější hlaveň (Barrel Outer) V případě, že instalujeme kovový závěr bude nutnosti i instalace nejlépe ocelové hlavně. Stávající plastová při použití s kovovým závěrem časem vezme za své. V současné době jsou k mání dva typy hlavní. Jedny podporují zákluz hlavně, druhé jsou určené pro sportovní zbraně – bez zákluzu (ztrácí trochu na realitě). Zrychlují kadenci a spolehlivost zbraně viz. Video – http://www.youtube.com/watch?v=oyEidCb_4XY. Jejich použitím získáme téměř neomezenou životnost závěru. I závěry poškozené hlavněmi se zákluzem lze na těchto hlavních dále provozovat. Bezzákluzová hlaveň jde použít na všechny typy rámů, obráceně to však nejde!!! Zde je opět řada výrobců: a) Se zákluzem: Shooters Design, Nine Ball, PGC, 5KU atd. b) Bez zákluzu: PROG 4, Davidson Custom, Nine Ball, Shooters Design atd. Hlavně se vyrábějí s různým signováním, takže je z čeho vybírat. Design je jak kuželový, tak pro objímku. V různých délkách, možnost i montáže kompenzátoru (zde se vyplatí použít delší vnitřní hlaveň, po celé délce kompenzátoru případně hlaveň zkrátit v případě použití rychlotažného pouzdra…). Hlavně od Shooters Design jsou dvoudílné, dělí se na komoru a hlaveň. Lze si vybrat z různě signovaných komor, najdete určitě tu pravou. Hlavně jsou k dispozici v různých délkách, varianty pro kompenzátor případně portované hlavně. Je třeba si dát pozor na to, že jsou konstruované pro odsunutí závěrem, v případě že by jste použily rám určený pro pevnou hlaveň, tak sestava nebude funkční!!! Disconnector 5KU výhodná koupě. Přerušovač (Disconnector) Za zvážení stojí zakoupení ocelového diskonektoru. Nejlevnější dostupný na trhu je od 5KU. Jeho instalací můžeme získat jemnější chod spouště – nutno ale dále opracovat. Určitě nedoporučuji Aluminiové verze, tato součástka poměrně hodně trpí. K jeho úpravě se dostaneme později. Vzdálenost 6 m, černý střed 2 cm, 32 zásahů v sledu za sebou. 4. Zrychlení cyklu Zleva doprava: Shoock Buffer Airsoft Surgeon – Spring AIP – Shoock Buffer SA Production. Shoock Buffer Asi jedna z důležitých součástek, která zrychlí cyklus přebíjení, prodlouží životnost zbraně a zpříjemní ovládání. Lze ji zhotovit doma nebo zakoupit od Airsoft Surgeonu atd. Navléká se na vodící vratnou tyč před vratnou pružinu. Jsou také varianty, kdy se navlékne ještě jedna silnější pružina, která se vloží před vratnou pružinu. Nevýhodou těchto úprav je vyřazení funkce záchytu zásobníku! Lze také použít jako alternativu O-Kroužek. Video: http://www.youtube.com/watch?v=lBPuyKtg ... ure=relmfu http://www.youtube.com/watch?v=qsTA1WRW ... ure=relmfu Zleva doprava: 5KU (Nine Ball) – AIP. Plug Můžete zakoupit Plug od 5ku, AIP, Nine Ball či jiné firmy v hliníkovém provedení. Tím se odlehčí závěr a zrychlí se cyklus přebíjení. Vratná pružina závěru (Spring) Čím silnější, tím je rychlejší návrat do původní pozice. Roste spotřeba plynu, v určitý moment má nepatrný vliv na vzrust rychlosti střely. Zmíněno v kapitole 1. Výkon. Blowback Housing Airsoft Surgeon. Blowback Housing K dispozici je celá řada jednotek s hliníkových slitin s poloviční hmotností než původní varianta. Zde je opět místo pro zrychlení přebíjení. Příklady: Airsoft Surgeon, Davidson Custom, PROG4, AIP atd. Mezi nejlevnější patří 5KU a neshledal jsem žádných závad, je plně funkční – shodný s drahými značkami. Jako těsnění slouží O-Kroužek, jako takový poskytuje další prostor pro případná nastavení. Další specialitou jsou extrémně lehké a pevné plastové Blowbecky od Nine Ball ovšem cena je poněkud vyšší. Třmen PROG4 l Stavitelná spoušť Prog4. Spoušť a třmen (Trigger, Trigger Ring) Pořízením spouště s dorazem a třmenu s nastavením vymezení chodu získáme další díl, který ovlivní rychlost opakování výstřelů a to v tom směru, že spoušť urazí kratší úsek než nenastavená, tím získáme drahocené desetiny sekund. Pravděpodobně budete ale nuceni vyřadit dlaňovou pojistku.Výborné spouště vyrábí PROG4. Lze zmínit ještě spouště od 5KU, AIP, CP Custom, Ninen Ball a řada dalších v různém cenovém rozpětí. Obě položky je možno upravit ze stávajících dílů, o tom příště. 5. Vzhledové doplňky Mezi tyto doplňky patří, prodloužený záchyt závěru či jiné designované varianty, pojistky, záchyty zásobníku, vodící tyčky, šrouby atd. Zde záleží jen na naší peněžence a ochotě kam až zajít. Rám Airsoft Surgeon. Lze také zakoupit signované rámy v různých délkách SVI, 2011 a Limcat. Je potřeba ovšem dát pozor, aby byli následně kompatibilní s hlavní, kterou zakoupíte. Některé jsou už z výroby stavěné pouze pro pevné sportovní hlavně!!! PROG4, Airsoft Surgeon atd. Nové rámy oproti původním mají daleko jednoduší rozborku, po odstranění čepů, vyjmete blok se spoušťovím ústrojím. Mají také vodící drážky závěru po celé délce. Co lze doporučit je PROG4, Davidson Custom. Pro zkušenější stavitele 5KU (zatím jen dobré zkušenosti), i když větší pečlivost by nebyla na škodu, ale vzhledem k ceně není co řešit. Mezi další kvalitní výrobce patří Shooters Design, PGC, Nine Ball, Fire Fly atd. Guvarder se svými výrobky je někde na chvostu, horší kvalita a mizerná povrchová úprava. Perlou jsou také závěry od Ratechu, i když je zdobí poněkud vyšší cena, provedení je v oceli, určené pro CO2. 6. Ostatní doplňky – IPSC Pevná mířidla (Sight, Rear Sight) Zde je řada doplňků od různých firem. Jak pevná, tak stavitelná, k dispozici jsou různé typy plátků třeba od fa Shooters Design. Výměnu, kterou doporučuji je světlovodná muška. Rozpětí je od pár USD po 30 USD v několika designech. I ta nejlevnější od 5KU výborně poslouží. Odměnou vám bude rychlejší a přehlednější zamíření. Kolimátory (Red Dot) Další kapitolou jsou kolimátory, usnadňují a zrychlují zamíření. Není nutné jako u otevřených mířidel srovnávat pozici terč, muška, hledí. Stačí umístit tečku na terč a je zamířeno. Ve všech pozicích tečka ukazuje, kde v danou chvíli dopadne střela. Díky tomu se můžeme více věnovat samotné střelecké situaci a jejímu vyřešení. Jsme díky tomu i podstatně rychlejší. K dispozici jsou jak uzavřené, tak otevřené varianty kolimátorů. Otevřené varianty kolimátorů oproti uzavřeným variantám mají slabší příruby, tudíž vám překrýva neprůhledová část menší prostor a máte lepší přehled o situaci, daleko rychleji zamíříte. Nevýhodou otevřených kolimátorů je větší náchylnost na poškození. Asi mezi nejpopulárnější a nejpoužívanější otevřenou variantu kolimátoru v Airsoft IPSC patří C-MORE (poskytuje i mnoho barevných úprav). Výrobcové kolimátoru RD Dynamics (top kvalita, kvalitou odpovídá z 90 % originální předloze), dále pak Big Dragon, Element atd. Zakoupením C-More lze získat variantu, kde nebudete potřebovat montáž, nebo můžete zakoupit samotný kolimátor a dokoupit vhodnou montáž. Montáží je v současné době k dispozici celá řada. Záleží jen na vašich financích. C-More se vyrábí v různých kvalitách a ti majetnější mohou zakoupit originál, který je však několikanásobněkrát dražší. U většiny kopií jde zaměnit původní dioda za originální, tudíž si můžete vybrat velikost tečky, kterou potřebujete. Vhodným kandidátem je také otevřený kolimator Doctor a jemu podobné. Lze je usadit přímo na závěr, za cenu vyšší spotřeby plynu, nebo umístit na horní montáž. Zástupce uzavřené varianty kolimátoru je od fa Airsoft Surgeonu, lze taktéž osadit několika typy montáží. Montáž pro kolimátor (Sight Mount) Jak jsem již uvedl, dělá se celá řada montáží, jak pro otevřené, tak uzavřené varianty kolimátorů. Kolimátor Doctor lze usadit pomocí montáže jak na závěr, pak se bude pohybovat zároveň se závěrem, nebo na horní montáž. C-More lze montovat pouze na horní nebo stranovou montáž, dělá se několik typů montáží (záleží jen na obsahu vaší peněženky). Výhoda stranové montáže spočívá v tom, že tečku dostanete blíže k hlavni, ale za cenu menšího výhledu na levé straně, klasická horní motáž vám zase poskytne přehled v horizontálním směru, ale cenou za to bude umístěná tečka výše, každé má své pro a proti. Pro uzavřený kolimátor od Airsoft Surgeonu se dělá jeden typ v několika designech. Samostatnou kapitolou jsou rychlomontáže od Airsoft Surgeonu. Během chvíle lze osadit zbraň kolimátorem, lze takto s jednou zbraní závodit ve dvou kategoriích. Video: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... eARKpaHY6I Natahovací páka (Cocking Handle) Při použití kolimátoru pro snadnější ovládání budete potřebovat natahovací páku, v současné době je k dispozici celá řada designů od různých výrobců, takže je z čeho vybírat. Jsou varianty jak na levou tak pravou stranu, nebo v ose zbraně. Lze také využít základny hledí a dokoupit pouze díl, který se vloží místo původní stavitelné části s hledím. Podívej se na obrázek vpravo. Rozšířená šachta zásobníku (Magwell) Zde je opět celá řada designů. Lze si také vybrat z celé řady barev, takže nám může ladit se zbraní. Je však třeba dát pozor, zda zvolená šachta bude vhodná pro danou kategorii z hlediska šířky, aby nepřesahovala požadované rozměry kategorie. Naštěstí v tomto směru jich není mnoho, které jsou rozměry větší. Mohu doporučit levné šachty od WE a 5KU, nezatíží tolik naši peněženku. Pažba (Grip) Zde můžeme upravit stávající, o tom se zmíním v dalších článcích. Nebo můžeme zakoupit nový s reálným vzhledem, případně doladit dle našich představ. Opět na trhu je celá řada gripů. Mezi nejlevnější patří gripy od WE a AABB Custom. Řádově pár USD. Pažbu můžeme také vylepšit pro lepší úchop smirkovým papírem. O tom dále. Spoušť (Trigger) K dispozici je celá řada spouští i s možností štelování dorazu nebo bez. Nine Ball, PROG4, Airsoft Surgeon atd. Mnohdy se zlepší úchop spouště a v případě stavěcího šroubku i čas potřebný k dalšímu výstřelu. Lze upravit i stávající spoušť, pokud nechceme investovat do nové. Palcová opěrka (Thumb Stock) Slouží k pohodlnému úchopu a snadnější kontrole zbraně při výstřelu. K dispozici je celá řada designů od různých výrobců. Opět mezi nejlevnější patří výrobky 5KU. Další výrobcové: PROG4, Davidsom Custom, AIP atd. Závěr Seznámili jsme se s možnostmi upgrade TM HiCapy a jejich kopií. Ukázali jsme si ho asi na nejrozšířenější zbrani, která je určená pro ostatní divize, kromě DIVIZE PRODUCTION (tovární neboli výroba, sem patří jen zbraně sériově vyráběné dle skutečných předloh bez vylepšení, nespadá sem právě uvedená 2011 - takže HiCapy), která poskytuje obrovské možnosti vlastního nastavení. Tyto úpravy lze aplikovat i na další zbraně v otevřených kategoriích, ovšem u všech typů nemusí být takové možnosti a tak velký sortiment dílů. Příklady dalších vhodných zbraní Bereta, Glock, ČZ, 1911, atď., případně HiCapy některých firem, pokud jsou podporovány výrobci upgrade. |
Autor: | Severan [ 15 srp 2012, 18:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
INSTALACE MAGWELLU V tomto díle „Stavba Hi-Capy“ se seznámíme s instalací magwellu (rozšířená šachta zásobníku) a úpravou gripu (pažby) pro lepší úchop. Na fotografi i můžete vidět rozdíl mezi původním vstupním otvorem (prostor je žlutě orámován) pro zásobník a velikostí vstupního otvoru po instalaci rozšířené šachty (magwellu). Pro začátek trocha vysvětlení. Rozšířená šachta je externí díl, který je většinou pro potřeby airsoftových zbraní vyroben z hliníku. Je mnoho designů s různými povrchovými a barevnými úpravami. Šachta nám po instalaci poskytne daleko větší vstupní otvor pro zavedení zásobníku,cca 27,5 cm2 pro Divizi OPEN oproti původní ploše cca 10,8 cm2. U Divize STANDARD můžeme získat cca 21,6 cm2, to je nárůst o 100 %. Zvolili jsme si vhodnou rozšířenou šachtu zásobníku. Splňuje pravidla divize, kterou chceme střílet. A co dál. Teď budeme potřebovat ještě grip zbraně a nástroje. Grip můžeme použít stávající nebo zakoupit nový s požadovaným designem a barevnou úpravou. Z nástrojů budeme potřebovat obyčejnou tužku, případně rýsovací jehlu, výsuvný odlamovací nůž, hrubší pilník, jemnější pilník, smirek, zubní pastu a nějaký flanelový hadr. O tom, jak rozebrat a složit zbraň se dozvíme zde: http://www.youtube.com/watch?v=rWFw3Iusncs http://www.youtube.com/watch?v=orW2UapKnVY Potřebné nářadí. Grip a magwell. Nasazený zajištěný magwell. Obtažení magwellu. Po sejmutí šachty je vidět obtažení, broušení započato. Obroušená šachta, posledním krokem je doleštění. Hotovo :O) Po deinstalaci gripu můžeme začít. Uchopíme grip a zasuneme domeček do původní polohy, nasadíme magwell a zajistíme osou, která byla součástí zakoupeného magwellu. Vezmeme tužku nebo rýsovací jehlu a obtáhneme vnitřní šachtu . Na gripu zůstane naznačen vnitřní obvod magwellu. Magwel sejmeme. Za pomocí nože, kdy můžeme postupně odškrabovat plast, ideálně pod stejným úhlem jaký má magwell. Nebo můžeme použít pilník k odbroušení přebytečného materiálu. Ideální je zpracovat nejprve tvar na hrubo a pak doladit jemným pilníkem a následně smirkem. Smirek používáme od hrubšího po nejjemnější (zrnitost 180 – 400). Mezitím několikrát nasadíme magwell a zkontrolujeme, zda vše sedí, jak mám. Nevyplatí se spěchat. Po té co jsme dokončili tvar a jsme spokojeni, vezmeme zubní pastu a naneseme na flanelový nebo jiný hadřík. Ten máme natažený přes ukazováček, postupně hadrem třeme přes opracované části a tím je vyleštíme. Pro kontrolu můžeme grip opláchnout a případně znovu doleštit. Zkoušel jsem používat na leštění hadrové kotoučky nasazené na DREMLU, ale to se neosvědčilo, došlo ke spálení povrchu. Ideální je ruční práce :O) ÚPRAVA GRIPU (ÚCHOP) Výtažek z knihy Václava Vacka, Praktická střelba: Zbraň se má držet co nejvýše, ostruha na zadní části zbraně by se měla zatlačit do prohlubně mezi ukazovákem a palcem silné ruky. Čím více je osa hlavně bližší ose ruky, tím menší bude zdvih zbraně ve zpětném rázu. Obě ruce by měly být na zbrani položeny ve stejné výši. Dlouho jsem zkoumal, jak drží nejlepší střelci zbraň. U všech, bez rozdílu, jsem zjistil, že ji drží abnormálně vysoko. Zdálo se mi, že to je způsobeno úpravami na zbrani, a proto i já jsem se snažil zbraň upravit tak, aby ji ruce drželi co nejvýše. Začíná to prohlubováním zadní části rukojeti zbraně tak, aby ruka byla stále výše vůči zbrani. Stejně je to s prostorem pod lučíkem, který se dá prohlubovat a tím posune ruku výše. Stejně však jsem zjistil, že největší změna se dá dosáhnout úpravou držení, hlavně u slabé ruky. Mojí snahou neustále je, abych zbraň držel co nejvýše. Ideální změnou by bylo, držet zbraň v ose hlavně. Zpětný ráz by v tom případě směřoval celý do těla, přes paže rukou a byla by zde daleko lepší kontrola zbraně. Žlutý kruh rámuje oblast úprav. Naznačení místa tužkou, kde bude provedena úprava. Viditelně označené místo, kde končí prohlubeň. Pilujeme a brousíme. Leštíme, postačí i zubní pasta. Hotový výsledek, v tomto případě je vybrání jak pro prostředníček silné ruky, tak vybrání pro ukazováček slabé ruky. K úpravě gripu. Kromě zlepšování samotné techniky držení zbraně, nám můžeme pomoci s vyšším úchopem úprava gripu. V případě gripu 2011 bude úprava směřovat do oblasti lučíku. Můžeme upravit design gripu, jak pro prostředníček silné ruky, tak pro ukazováček slabé ruky. Jak komu co vyhovuje. Potřebné nástroje budou opět tužka, půlkulatý pilník, smirek, zubní pasta a hadřík. Grip uchopíme silnou rukou v místě, kde končí prostředníček, naznačíme tužkou konec prohlubně. Za pomoci pilníku začneme postupně ubírat materiál, berte zřetel na to, že zeslabení má své limity, je potřeba zachovat pevnost lučíku, tak, aby nedošlo k jeho vylomení při manipulaci s rychlotažným pouzdrem. Po té co jsme odstranili nepotřebný materiál přistoupíme k jemnému přebroušení za pomoci smirku. Použijeme opět smirek od hrubého po jemný. K závěrečnému dokončení opět použijeme flanelový či jiný hadřík a zubní pastu. Další krok úprav máme za sebou. ÚPRAVA GRIPU (ŠROUBY) Původní grip s novými šroubky, odvrtaný grip a konečný výsledek. Věrohodnost zvýšíme pak následnou úpravou povrchu. Abychom dosáhli reálnějšího vzhledu, můžeme přidat na pažbu další dva šrouby, viz. foto. Zapotřebí bude dalších dvou šroubů, ty můžeme zakoupit na internetu nebo případně v železářství. Potřeba bude také vrtáku o průměru 9,3 mm nebo vrták do dřeva 9 - 9,5 mm. Pokud budeme chtít mít šrouby opravdu pevně přichyceny, aby nedošlo k jejich ztrátě, použijeme ještě vrták menšího průměru 3 mm. Nejprve si naznačíme místo, kam přijdou šrouby. Za pomoci důlčiku či malého vrtáku si naznačíme místo, kam budeme vrtat a pomůže nám k přesnému zavedení vrtáku. Za pomoci vrtáku zhotovíme prohlubeň o hloubce 1,2 mm (nebereme v potaz úkos vrtáku, jen rovnou stranu). Následně pak pomocí vrtáku o průměru 3 mm zhotovíme otvor, který bude procházet skrz stěny gripu. Nyní si připravíme šroub, za jeho pomoci opatrně zhotovíme v plastu závit. Znovu jej vyjmeme a zkrátíme na požadovanou délku, tak aby nevyčuhoval v šachtě zásobníku. Po zkrácení šroub opět instalujeme do gripu. Tímto máme další krok za sebou. ÚPRAVA GRIPU (ZDRSNĚNÍ – SMIREK) Komerční hotové smirky. [img]http://www.airsoft-forum.cz/download/file.php?id=6385&mode=viewi] Instalovaný smirek na zbrani. Aby se zbraň lépe držela a neměnila pozici, díky tomu, že klouže, lze upravit povrch gripu několika způsoby. Prvním z možností je instalace smirkového papíru. Na úvod uvedu, že nutností je rovný povrch bez jakýchkoliv nerovností a prohlubní, aby smirek pevně držel a nedocházelo k jeho uvolňování. Nejjednoduším způsobem je zakoupení již připraveného materiálu na E-Shopu. Touto cestou jsem se původně ubíral i já, ale předloha je větší a nesedí úplně přesně (tam doporučuji zakoupení varianty bez otvorů, ta vcelku sedí, otvory si případně vyseknout sám). V případě, že budeme chtít tento materiál instalovat, budeme nuceni, obvod gripu zvětšit přidáním materiálu a zaplněním nerovností. Daleko jednoduší mně přijde varianta, kdy nejprve obrousím tvar gripu do roviny a následně přebrousím smirkem. Pak si dle předlohy připravím střih. Předlohu nejprve vytisknu na tiskárně, vystřihnu, k dispozici mám levou a pravou stranu, předlohy přichytím na grip a přesahující časti přilepím k sobě. Tím získáme střih. Nejvhodnější bude zakoupení zdrsněného papíru pro skateboardová prkna, ten je již od výrobce opatřen samolepící vrstvou. Střih přenesu na rub zakoupeného zdrsněného papíru a za pomoci nůžek, případně odlamovacího nože vyříznu tvar. Pokud požaduji montážní otvory pro šrouby, za pomocí raznice je vyseknu nebo pomocí nože vyříznu. Předtím si však ověřím jejich umístění. V případě, že mám vyseknuté montážní otvory pro šrouby, odmastím grip technickým benzínem a zdrsněný papír nalepím. Pokud ovšem budu instalovat papír bez montážních otvorů pro šrouby, tak počkám z jeho instalací až nakonec. V případě, že budu chtít zbraň rozebrat, budu nucen papír odstranit!!! Střih: http://www.airsoft-forum.cz/download/file.php?id=6366&mode=view ÚPRAVA GRIPU (ZDRSNĚNÍ MIKROPÁJKOU) Mikropájka s výměnými hroty a staré obaly od CD. Jak může vypadat původní grip po úpravě. Každopádně jde o znatelný rozdíl, který potěší i oko :O) Další funkční i kosmetická úprava povrchu se nám naskýtá za použití mikropájky. Zde jsou dvě možnosti. První je, že použiji pájku hned. Druhá, že nejprve upravím tvar gripu a teprve potom povrch opájkuji. Co k tomu bude zapotřebí: pájka s výměnnými hroty, případně hroty s vlastním designem, pokud použijeme druhou variantu, tak ještě pilník. Další důležitou pomůckou budou prázdné obaly od CD na kterých si vyzkoušíme designové vzory. Takže pokud chci grip nejprve upravit, tak za pomoci pilníku zjemním přechody ve hranách. Dalším krokem je opájkování. Asi nejvhodnější bude zhotovení vlastního hrotu. Seženeme vhodnou kulatinu z hliníku nebo mosazi a za pomoci vrtačky obrobíme hrot, pokud nemáme soustruh. Po té, co máme zhotovený hrot, tak jej vložíme do mikropájky. Tu nahřejeme a začneme zkoušet různé vzory na obalech od CD. Po tréninku, kdy si budeme jisti technikou a vzorem přistoupíme k pokrytí gripu námi zvoleným designem. Všechny části, které budeme chtít mít pokryty, postupně opájkujeme. Postupujeme z jedné strany ke druhé, nespěcháme, kroky jsou nevratné. Důležité je pracovat v dobře větraných prostorách, při práci dochází k uvolňování zdraví škodlivých zplodin, ty pokud možno nevdechovat!!! Když je povrch celý pokryt, je práce u konce a grip můžeme instalovat. Tady je dostupné video, jak na to: http://www.youtube.com/watch?v=kdo0RoD4 ... r_embedded http://www.youtube.com/watch?v=AYjBaHmd ... re=related Zde je úprava Glocka ! ! ! http://www.youtube.com/watch?v=VW2lQlTZyw8 http://www.youtube.com/watch?v=wMxAaLOG_rg http://www.youtube.com/watch?v=wCspbNNoB2M ÚPRAVA GRIPU (BARVENÍ) No a na závěr pro fajnšmekry, grip můžeme opatřit airbrushovým nástřikem. Vhodné barvy budou Akrylové nebo PUR. Fantazii se meze nekladou. |
Autor: | Severan [ 06 zář 2012, 15:48 ] |
Předmět příspěvku: | Upgrade zásobníku |
Možnost vylepšení kromě zbraně nám poskytuje i zásobník. První, co bychom měli vědět je, jak zásobník rozebrat a na co se při jeho upgrade zaměřit. Co budeme potřebovat Pro jakoukoliv údržbu zásobníku se nám bude hodit: křížový šroubovák tyčka k demontáži botky zásobníku – nárazníku speciální klíč na ventily vatová tyčinka hadřík hřebíček do betonu s odstraněnou špičkou, upravenou do plochy kladívko silikonovou vazelínu silikonový olej Sejmutí nárazníku jenž chrání zásobník před poškozením. Dno zásobníku, zleva doprava: jistící kolík pro nárazník, plnící ventil, šroub jenž spojuje dno zásobníku s tělem zásobníku. Dno zásobníku s instalovanou těsnící gumičkou. Vyjmutí kolíku jenž jistí Gas Route a ústí zásobníku (Lip). Rozebraný zásobník. Demontáž plnícího ventilu, do kleštiček uchopíme jeden konec ventilu, pomocí speciálního klíče povolime a následně rozebereme ventil na jednotlivé díly. Viz obrázek dole. Rozebraný ventil od Nine Ball. Rozebraný plnící ventil: modrá šipečka - odvzdušńovací otvor, zelená šipečka - otvor kterým teče plyn do mosazné části a odtud do zásobníku, červená šipečka - plnícíí otvor. A) otevřený ventil, modrá šipečka - plnění plynu do zásobníku, červená šipečka - odpařený plyn je vytlačován odvzdušńovacím otvorem. B) zavřený ventil - plný zásobník. DEMONTÁŽ ZÁSOBNÍKU Demontáží botky získáme přístup k demontáži plnícího ventilu a získáme přístup k podavači střel, k peru, a aretaci nárazníku. Demontáž dna začneme nejprve demontáží nárazníku. Na dně nárazníku najdeme dva otvory. První je pro přístup k plnícímu ventilu, druhý je přístup k aretaci nárazníku. Do otvoru s aretací nárazníku vložím kolík, aretaci stlačíme dolu a nárazník vysuneme ve směru střelby. Po sejmutí nárazníku pomocí speciálního klíče vyjmeme plnící ventil. Křížovým šroubovákem povolíme šroub, kterým je přitaženo dno zásobníku k tělu zásobníku. Šroub vyjmeme. Vysuneme dno po jehož obvodu je těsnící gumička. Díky tomu získáme přístup k podavači střel, peru a aretaci nárazníku. Speciálním klíčem vyjmeme dávkovací ventil. Přípravkem zhotoveným z hřebíčku do betonu vyrazíme klínek, jež jistí Gas Route spolu s Lip (ústí zásobníku), klínek vyrážíme z levé strany ve směru střelby. Tím máme zásobník rozebraný. Demontáž plnícího ventilu Pro potřeby čištění lze rozebrat plnící ventil. Bude k tomu zapotřebí 1 ks kleštiček a klíč na ventil. Pomocí kleštiček povolíme díl A a B v protisměru hodinových ručiček. Po té vyjmeme trysku s těsnící gumičkou a pero. V těle ventilu, na obrázku, stříbrná část je vidět modře označenou šipkou odvzdušňovací otvor. U trysky je vidět vstupní otvor pro plnění a výstupní otvor překrytý gumičkou. Některé typy neznačkových ventilů nejdou rozebrat, jsou nalisovány. U mnohých také chybí odvzdušňovací otvor. Funkce plnícího ventilu: Přiložením lahve s plynem na plnící trysku dojde ke stlačení plnící trysky lahve a trysky zásobníku. Plyn teče otvorem, jenž je označen červenou šipečkou a vtéká skrz otvor označený zelenou šipečkou do mosazné trubičky. Stlačením trysky zásobníku dojde k utěsnění gumičky, jež překrývá výstupní otvor trysky, tím dojde otevření odvzdušovacího otvoru, kterým utíká uvolněný plyn a vyrovnává se přetlak v zásobníku. Kapalný plyn po zaplnění prostoru zásobníku začne tímto otvorem utíkat (prskat) a to je neklamné znamení, že zásobník je plný. V případě levnějších kopií tento otvor chybí a mohou vznikat problémy s naplněním zásobníku. Některé typy levnějších ventilů nejsou opatřeny závitem a díly A a B jsou do sebe zalisovány. Po následném uvolnění trysky plnícího ventilu zásobníku dojde k uzavření plnící trysky a odvzdušňovacího otvoru. Upgradované zásobníky: povrch je zbaven černé povrchové úpravy, vyleštěn, natažená tlačná pružina, Lip Shooters Design, Gas Route Nine Ball, ventil Guarder. UPGRADE ZÁSOBNÍKU Co se týče úprav zásobníku, tak jsou víceméně omezeny na několik úprav. K dispozici máme tři druhy úprav. První úpravou spočívá v úpravě výkonu zásobníku (UPGRADE - VÝKON), další úpravou zvýšíme spolehlivost zásobníku (UPGRADE - SPOLEHLIVOST) a poslední nám umožní vylepši či pozměnit vzhled (UPGRADE - VZHLED). a) VÝKON – do této skupiny patří výměna Gas Route a výměna nebo úprava ventilu. b) SPOLEHLIVOST – do této skupin patří úprava tlačného pera podavače střel, výměna stávajícího nárazníku za nový (touto úpravou získáme větší odolnost zásobníku). c) VZHLED – do této skupiny opět patří výměna nárazníku a výměna těla zásobníku nebo jeho nová povrchová úprava. Viditelný rozdíl mezi původní a novou Hop Up gumou Nine Ball v postraním těsnění. Řez Gas Route: vlevo Nine Ball, vpravo Tokyo Marui originál. To co je očím utajeno. Gas Route – VÝKON První úprava spočívá ve výměně původní Gas Route za výrobek od firmy Nine Ball, který se vyznačuje aerodynamickým provedením vnitřku gumy, kdy daleko lépe proudí odpařený plyn než v původní Gas Route. Touto výměnou můžeme získat několik FPS navíc a daleko těsnější spojení s nabíjecí tryskou. Pomůže tomu o něco více vystupující design s vyvýšenými těsnícími hranami po stranách, které zajistí těsnější spojení s nabíjecí tryskou. V případě použití plynu 134a jsou původní hodnoty kolem 227 FPS a po výměně kolem 241 FPS, nárůst je kolem 14 FPS. Při použití Green Gasu je průměrná hodnota někde kolem 295 FPS s původní gumou a s gumou od Nine Ball se pohybuje průměr kolem 305 FPS, touto úpravou získáme cca 10 FPS. Odkaz: http://www.youtube.com/watch?v=WI_i37PyAds Plochu, kam přijde Gas Route nejprve pečlivě očistím, mohu k tomu použít zubní kartáček. Následně Gas Route pečlivě usadím. Nakonec instaluji ústí zásobníku (LIP) a zajistím kolíkem. Kolík vložím z pravé strany ve směru střelby, a lehkým přiklepnutím vrátím na původní místo. Gas Route udržuji suchou a čistou, nemastím oleji. Znečištění a mastnota mohou vést k předčasnému odpojení nabíjecí trysky. To může vést k nedokončení nabíjecího cyklu, nenabití kuličky, slabší blowbeck, větší spotřeba plynu. Místo toho, aby byl plyn využit k odtlačení závěru, unikne mimo trysku. Zaseklé kuličky, kousek ústí zásobníku (Lip) zasahuje do vodící lížiny a přibržďuje kuličky. Vlevo upravený díl, vpravo původní. Ústí zásobníku (Lip) – SPOLEHLIVOST/VZHLED V případě, že budete měnit ústí zásobníku (Lip) za ústí od jiného výrobce (Nine Bal, Shooters Design a další), může se stát, že během střelby dojde k zaseknutí střeliva a nebude podána kulička do komory, viz. foto. Dost často to způsobuje nepatrně širší stěna ústí zásobníku. Je nutno toto místo zeslabit, tak aby nedošlo k zadržení střel. Poslouží k tomu malý jehlový pilní, případně smirek, hranu srazíme. Po této úpravě již ústí zásobníku plní zcela svoji funkci. Sražený povrch mohu přeleštit za pomoci flanelového hadříku a zubní pasty. Doporučuji zakoupení několika náhradních kusů ústí zásobníku, protože při pádu na zem může dojít k jeho poškození. Nic tak nemůže zkazit střelby, jako nefunkční zásobník. Pero podavače – SPOLEHLIVOST Po řadě úprav a odlehčení závěru může dojít k tomu, že zásobník nebude schopen dostatečně rychle doplňovat kuličky. Mnohdy se stane, že komora bude prázdná. Důvodů může být několik. Jedním z nich je slabé pero podavače střel. Řešení je snadné. Pero podavače nepatrně natáhneme, tím získáme větší přítlačnou sílu a podavač bude daleko rychleji doplňovat střely. 6 a 7 ventily Guarder; 8 ventil KM. Stavitelný ventil v rozebraném stavu. Nahoře původní ventil Tokyo Marui Hi Capa, dole upravený. Ventil (Valve) – VÝKON Další prostor pro upgrade nám poskytuje dávkovací ventil zásobníku. V tomto směru máme dvě možnosti. První je zakoupení některého z vysoko průtokových ventilů, nejlepší a nejlevnější volbou bude některý z ventilů od Guarderu. Další volbou může být stavitelný ventil od KM (KM High Flow Valve), poněkud vyšší cena. Tento ventil poskytuje možnost seřízení množství plynu, které se během výstřelu uvolní. Další výhodou je možnost seřízení výšky ventilu, tak aby zbraň správně pracovala. Pokud je ventil jen nepatrně vyšší, úderník (Knocker Valve) nebude mít možnost zaaretování a tudíž nedojde k výstřelu, případně jen k vypuzení kuličky z hlavně. Instalací nového ventilu můžeme získat cca 20 FPS, záleží na délce hlavně. Další možností je úprava stávajícího ventilu na vlastní riziko! V tomto směru je úprava jednoduchá, odstraněním dvou protilehlých nožiček na ventilu, zvětšíme plochu – otvor. Díky tomu proteče ventilem daleko větší množství plynu. Touto úpravou opět získáme cca 20 FPS. K úpravě budeme potřebovat Dremlík s řezacím kotoučkem, ty pečlivější ještě jehlový pilník na začištění. Pomoci může i přiložené video: http://www.youtube.com/watch?v=aVXo528Aapc Aluminiové nárazníky pro Hi Capu. Nárazník (Magazin Base) – SPOLEHLIVOST/VZHLED Nárazník chrání zásobník a plnící trysku při pádu na zem před poškozením. Stávající plastové poskytují díky použitému materiálu nízkou ochranu. Při pádu na tvrdou zem (kámen, beton) většinou dochází k jejich rozpadnutí. Tato úprava může vést k vylepšení vzhledu a ke zvýšení ochrany zásobníku. V současné době jsou k dispozici kromě plastových nárazníků daleko odolnější ALU nárazníky a gumové (Nine Ball, 5KU, Shooters Design, Airsoft Surgeon, PROG4 atd). Kovové nárazníky lze získat od 8 USD za kus v různých designech a barvách. Doporučuji neutrácet a koupit neznačkové od fa 5KU. Cena značkových je několikanásobně vyšší. V případě, že trvám na plastových, tak několik kousků zakoupit do zásoby. Upgrade zásobníku od PRO WIN. Kapacita zásobníku 40 ran. Téměř reálný vzhled, není vidět vodící drážka pro kuličky. Původní barva zásobníku byla černá, po přebroušení a vyleštění ponechána v barvě kovu. Vzhledová úprava těla zásobníku – VZHLED Poslední úpravou může být zakoupení nového chromovaného nebo leštěného ALU těla zásobníku nebo odstranění černění a vyleštění zásobníku, tím získáme kovový atraktivní vzhled. V případě úpravy vzhledu stávajícího těla budeme potřebovat smirek o zrnitosti 120 až 800. Ideální je kobercová oboustranná páska, leštící pasta, skleněná destička 25×25 cm, nějaká dřívka, která použijeme do úzkých a nepřístupných míst, řídký olej (osobně používám silikonový olej ve spreji). Na druhou stranu smirku přilepím kobercovou pásku, následně takto upravený smirek přilepíme na skleněnou destičku. Tím máme zaručenou rovinu při broušení. Obrousím všechny strany. Aby smirek déle vydržel, stříkneme na něj trochu řídkého oleje. Zásobník obrousíme ze všech stran. Následně dřívko obalíme smirkem a vybrousíme nepřístupná místa. Po té zásobník očistíme a vyleštíme leštící pastou. Tím je práce hotova. Plnění zásobníku dnem vzhůru. PLNĚNÍ ZÁSOBNÍKU Vzhledem k tomu, že plníme zásobník tekutým plynem, je zapotřebí plnit vždy zásobník dnem vzhůru. Trysku lahve přitlačíme na trysku plnícího ventilu a začneme s plněním zásobníku. V případě, že plnící tryska je vybavena odvzdušňovacím otvorem, tak uslyšíme syčení, jež je způsobeno odpařeným plynem, který utíká odvzdušňovacím otvorem a na jeho místo se dostává kapalný plyn. Pokud tekutý plyn vyplní prostor zásobníku začne unikat odvzdušňovacím otvorem tekutý plyn (uslyšíme typický prskot), v tu chvíli jde o neklamné znamení, že zásobník je zcela plný. TIP: při plnění je lepší podchlazený zásobník, daleko rychleji zásobník naplníme s menšími ztrátami. Pro střelbu je vhodné, aby zásobník měl cca tělesnou teplotu. Pak pracuje nejlépe. Plyn se daleko rychleji odpařuje a poskytuje lepší a stabilnější výkon. Naplněný 31-raný zásobník pro TM HiCapu pojme 6 g Gren Gasu, plnění je téměř bezeztrátové. Počet ran záleží na nastavení zásobníku a na upgrade a nastavení zbraně. Může se pohybovat mezi 30 – 90 ranami. Na jednu láhev můžeme dát cca 2000 ran. Cena za láhev je cca 185,- Kč. Naplněný 31-raný zásobník pro TM HiCapu pojme 16 g plynu 134a, při plnění je ztráta 2 g (celková spotřeba 18 g plynu). Počet ran záleží na nastavení zásobníku a na upgrade a nastavení zbraně. Může se pohybovat mezi 60 – 120 ranami. V případě dobře odladěné zbraně je tento plyn schopen pohánět i celokovové pistole. Hi Capa od Tokyo Marui je schopna s tímto plynem podat výkon kolem 75 m/s a na jednu láhev máme k dispozici kolem cca 2400 ran. Tento plyn je určen hlavně pro Japonské zbraně, kde výkonější Green Gas může vést k poškození zbraně! Cena plynu 390,- Kč. Žlutá šipečka ukazuje na případný problém, před výměnou ventilu doporučuji uvedenou vzdálenost přeměřit šuplerou, údaj měříme vždy při plném zásobníku a porovnat s novým ventilem za stejných podmínek. V případě, že zásobník nefunguje upravíme délku Knocker Valve. Modrá šipečka - aretace Valve Knockeru; červená šipečka - Valve Knocker. Červená šipečka ukazuje část, kterou je potřeba případně odstranit. Těsnící gumičku udržujeme suchou, příliš velké množství oleje může vést ke svléknutí gumičky díky výsokému tlaku plynu. ODSTRANĚNÍ ZÁVAD 1) Instalací nového ventilu může dojít k tomu, že bude nový ventil o nepatrný kousek více vystupovat ven, než stávající. Díky tomu nemusí dojít k otevření ventilu, tudíž výstřelu. Nebo dojde pouze k pootevření ventilu a případně k vytlačení střely ven, nedojde k nabití střely do hlavně. Řešení jsou k dispozici dvě: a) o potřebnou délku zkrátíme ventil viz. obr. Materiál ubíráme pomalu, změny jsou nevratné. Tato úprava je poněkud krkolomná a v případě, že používáme zásobník pro více zbraní, může vést tato úprava ke snížení výkonu u ostatních zbraní. V případě více zásobníků je pak potřeba provést úpravu na všech zásobnících - ventilech. Úpravou ventilu hrozí, že snížení bude nestejné a může to ovlivnit výkon a přesnost zbraně. V tomto směru poskytují jistou výhodu ventily od KM, kde nastavení provádíme za pomoci podložek. Díky podložkám můžeme nastavit i velikost dávkování plynu a tím případný výkon zbraně. b) daleko vhodnější úpravou bude úprava úderníku (Valve Knocker). Patřičným zkrácením úderníku (Valve Knocker) dosáhneme toho, že dojde k otevření ventilu a k zachycení úderníku a tím i ke správnému chodu zbraně. Odpadá úprava každého ventilu. K úpravě bude postačovat smirkový papír nebo jehlový pilník, potěší svěráček. Materiál ubíráme tak dlouho, dokud nedojde k otevření ventilu a zajištění Valve Knockeru. 2) Netěsnost ventilu bude pravděpodobně způsobena opotřebováním nebo poškozením těsnících gumiček. V případě, že některá z gumiček bude poškozena, opotřebována, naskýtá se možnost jejího zakoupení ve speciální prodejně s těsnícím materiálem a následná výměna. Nedoporučuji gumičky ponechávat mastné, může to vést k poškození těsnění a vystřelení části ventilu. Vždy po namazání silikonem pro regeneraci gumy, necháme olej zaschnout a následně otřeme do sucha. Pak instalujeme do zbraně. Může se stát, že zásobník bude unikat, místo uníku zjistím ponořením do nádoby s vodou. Unikajicí bublinky plynu nám ukážou slabé místo. Pak můžeme řešit případnou opravu. Zásobník nejde naplnit nebo jen částečně. Doporučuji vyjmout plnící ventil, pokud jde, tak rozebrat a řádně profouknout a očistit. 3) Neméně obvyklou závadou může být při použití silnějšího plynu (většinou jde o Red Gas, případně Gren gas) nebo to může způsobit zvýšená teplota zásobníku. V zásobníku dojde ke zvýšení tlaku, ten stlačí těsní ventilu více než je žádoucí, hlavička ventilu povyjede a při spuštění nedojde k otevření ventilu a následnému výstřelu. Řešení se nabízejí hned tři. Nebudu používat plyn, který to způsobuje nebo upravím Valve Knocker (odstavec 1b) a nabízí se výměna těsníci gumičky za tvrdší. Závada také pomine, pokud zásobník lehce upustím a snížím v zásobníku tlak – toto řešení je ovšem dočasné a nespolehlivé. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |